Windows 7 : Disk Bölmek (Güncellendi Temmuz 2012)


Bu makale "Windows  7"de bir "Fiziksel" diski  "Mantıksal" disklere  nasıl bölebileceğinizi göstermeyi amaçlamaktadır.Diğer bir deyişle diskinizi  nasıl "Bölüntülere"  ayırabileceğiniz  anlatılacaktır.






Windows 7'de disk bölmek ve genişletmenin çok daha geniş ve kurallarıyla anlatıldığı Disklerde Bölme ve Genişletme (Birleştirme) Prensipleri adlı yazımı da okumanızı şiddetle tavsiye ederim. Ayrıca konu ile ilgili bir diğer yazıya da buradan ulaşabilirsiniz: Disk Genişletme




Yeni bir bölüntü oluştururken veri kaybı yaşamayacaksınız.Bu işlemi yapabilmek için bilgisayarda "Yönetici" olarak hesap açmanız gerekmektedir.





ADIM 1


1- "Bilgisayar" a sağ tıklayıp "Yönet" deyin.

2-Açılan "Bilgisayar Yönetimi" konsolundan "Disk Yönetimi" ni seçin.

3-Bölmek istediğiniz diske sağ tıklayıp "Birimi Küçült" deyin.

















4- Kısa sürecek bir hesaplama sürecinden sonra size ne kadarlık bir bölüntü oluşturabileceğinizi "MB" olarak verecek.
(Verilen rakkamdan daha büyük bir bölüntü oluşturamazsınız fakat daha küçük bir bölüntü oluşturabilirsiniz.)


























5- Üstteki ekranda istediğiniz miktarı girdikten sonra "Küçült" deyin.



Eğer burada yeterli bol alanınız olduğu halde bölünebilen miktar "0" olarak gözüküyorsa başka bir deyişle Windows 7 diski bölmeyi reddediyorsa burayı okuyabilirsiniz.



Normalde çok kısa sürede bu işlem tamamlanır fakat diskinizin durumuna göre +/- yarım saatte sürebilir.




ADIM 2


Artık bölüntümüz tamamlandı fakat işlemi tamamlamak için bir kaç adıma daha ihtiyacımız var;


1- Yeni oluşturduğunuz bölüntüye sağ tıklayın ve "Yeni Bir Basit Bölüm Oluştur" deyin.




















2- Karşınıza çıkan sihirbaz  ekranında "İleri" deyin.





















3- Disk boyutunu girip "İleri" deyin. (Burada max. disk boyutunu girmek zorundasınız)





















4- Resimdeki gibi işaretledikten sonra  yeni sürücünüze bir harf atayın. (Alttaki resim)





















5- Çıkan ekranda "Aşağıdaki Ayarlarla Bu Diski Biçimlendir" i tikledikten sonra bölüntünüze istiyorsanız bir isim verin ve "Hızlı" biçimlendirmeyi seçin.





















6- Çıkan ekranda "Son" dedikten sonra artık bölüntünüz kullanıma hazır.























SONUÇ;


























Disk bölmekte sorun yaşayan arkadaşlar;


            Windows Vista zamanından beri disk bölerken sorun yaşayan arkadaşlar oluyor.Yaşanan sorun şu şekilde; "Yeni bir basit birim oluştur" dediğinizde  "Seçtiğiniz işlem seçili temel diskleri dinamik disklere dönüştürür diskleri dinamik disklere dönüştürürseniz yüklü işletim sisteminin disklerdeki hiçbir işletim sisteminden başlatamayacaksınız devam etmek istediğinizden eminmisiniz ?"  diye soruluyor. "Evet" dediğinizde ise "Dinamik diskler bu işletim sistemi tarafından desteklenmiyor.Dinamik diskler kümelerde desteklenmiyor." şeklinde bir uyarı alıyorsunuz ve disk oluşturma işlemi gerçekleşmiyor.Altta bu sorun yaşanan bir bilgisayarın Disk Yönetimi'nin ekran alıntıları var:






Eğer sizinde sorununuz bu ise bu sorunu nasıl aşacağınızı burada bulabilirsiniz;


Yorum yapmadan önce...

  • Aradığınızı bulabilmek için lütfen sağ yandaki etiketleri ve arama kutusunu kullanın
  • Konuyla alakasız yorumlar KESİNLİKLE yayınlanmayacaktır

Tepkiler:

237 yorum:

«En Eski   ‹Eski   1 – 200 / 237   Yeni›   En yeni»

Merhabalar,
c sürücümde 22 gb boş alan olmasına ramen küçültülebilicek alan 0 çıkıyor bunun sebebi ne olabilir acaba?
mükemmel makaleleriniz için teşekkürler, iyi çalışmalar.

Bloguma hoş geldin RGNKR,
Nazik yorumun için teşekürler.
Bununla ilgili yazının içinde bir link var sanırım gözünden kaçtı :)
Fakat bağlantıda ki adımları uygulasan dahi bu bazen çözümsüz bir sorun olabiliyor.Hele senin ki gibi az bir alansa söz konusu olan sorunu çözmek maalesef çok uç uygulamalar dışında biraz zor ama linkteki adımları uygula önce sonuç alabilirsin de...
Sonucu paylaşırsan sevinirim
Selamlar

windows 7 64 bit işletim sistemi yüklü bilgisayarım da bütün işlemleri yapıyorum yeni basit birim oluşturma da sorun cıkıyor en son aşamada işletim sistemi desteklemiyor felan diyor.. Bunun sebebini bilen varmı acaba....Şimdiden teşekürler

Bloguma hoş geldin TeufeL,

Eğer makaledeki Adım 1-3 veya Adım 2-1 in altındaki resimler gibi sizde disk yönetiminin bir resmini alıp upload ettikten sonra bana linkini yazarsanız fikir verebilirim...
(Resmi upload etmek için imageshack ı kullanabilirsiniz)

merhaba,
yukardaki tüm sekmeleri uyguladım ve D diskini böldüm ama bilgisayarım a girdiğimde kendiliğinden bir RECOVERY(H:) diski oluştuğunu gördüm ve D diskimin de hafızası görünmüyor yalnızca yerel disk(D:) yazıyor ve çift tıkladığımda biçimlendirmemi istiyor. Ne yapmam gerekiyor? iyi çalışmalar..

Bloguma hoş geldin anıl,

Disk yönetiminin bir ekran alıntısını alıp upload ettikten sonra linkini buraya yazar veya direk nonpasaran@windowslive.com adresine yollarsan sana net bir şey söyleyebilirim.Diskinizin tam durumunu bilmeden net bir şey söylemem pek olası değil maalesef :(

Birde buradaki makalemin sonundki açıklamayı okuyun sorununuz bu olabilir;
http://nonpasaran-windowsvista.blogspot.com/p/windows-vista-disk-bolmek.html

Öncelikle Merhaba;
Windows 7 Kullanıcısıyım.Yalnızca C Diskim Var (250 GB) Bunu Anlattığınız Yolla Bölmek İstiyorum.Bu Diskte Sistem Dosyalarıda Bulunduğundan Bunu Bölmekle Bir Sorun Yaşarmıyım.
(Problem Çıksada Tekrar Format Atamaya Razıyım)

Bir sorum daha olacak.Bunu Windows Xp/Vista'da da anlattığınız yollarla uygulayabilir miyim?

Şimdiden Teşekkür Eder ve Ayrıntılı Makalelerinizi Bizlerle Paylaştığınızdan Dolayı Çok Teşekkür Ederim.
İyi Çalışmalar.

Bloguma hoş geldin PcBurak,

Hayır hiç bir sorun olmaz hiçbir veri kaybı da yaşamazsın.

Bu yöntem Vista'da da aynen uygulanabilir ( http://nonpasaran-windowsvista.blogspot.com/p/windows-vista-disk-bolmek.html) fakat Xp de bunu kolayca yapabilmek için 3. parti programlar kullanmanız gerekebilir.

benden istemiş olduğunuz adım 2-1 deki resim http://img413.imageshack.us/img413/3244/hdd1b.jpg burdaki resimde vermiş olduğu hata var http://img841.imageshack.us/img841/1653/hdd2.png sorun nerde acaba yardımcı olursanız

Tekrar hoş geldin teufel,

Bu genelde HP nin ürettiği makinalarda görülen bir problem.Daha önce blogumun Vista bölümündek, Disk bölme makalesinde sorunun sebebini ve çözüm yolunu anlatmıştım.(http://nonpasaran-windowsvista.blogspot.com/p/windows-vista-disk-bolmek.html)

Bu makaleyi de bu yönde güncelledim.Yukarıda okuyabilirsin.Aklına takılan şeyler olursa tekrar geri dönmekten çekinme.

Selamlar...

Yardımların için gerçekten cok teşekür ederim...

Merhaba sayın Nonpasaran,
Makalelerinizden çok faydalandım.. Emeğinize sağlık, çok teşekkür ederim.. Blogunuza üye olmayı beceremedim.. Nasıl yapabileceğim konusunda yardımınızı rica edeceğim.. Bloglar konusunda ne kadar fakir olduğumu iyice gördüm böylece :)
Başarılarınızın devamı dileği ile,
Saygılarımı sunarım..
Teknomania/Kocaeli

Bloguma hoş geldin Ufuk,

Rica ederim, yazdıklarımdan birilerinin yararlanıyor olması benim için yeterli zaten..

Üyelik konusuna gelince blogger'da üyelik sistemi yok.Bunun yerine Google ın izleyiciler adını verdiğibir sistem var.Blogumun her sayfasında sağ sütunda görebilirsin.İzle butonuna basman ve talimatları takip etmen yeterli. Yanlız Nonpasaran, Windows 7, Windows Vista,programlar ve haberler bölümleri ayrı birer blog oldukları, dolayısı ile kök adresleri farklı olduğu için ilgilendiğin her blog için bu işlemi tekrarlaman gerekiyor.

Yorum yaptığın bir konuya verdiğim cevabı takip etmek için ise yorum yazdığın kutucuğun sağ altında yer alan "E-posta yoluyla abone ol" bağlantısına tıklaman yeterli.Daha sonra verilen cevabı okuduğunda artık bu konu ile ilgili e-posta gelmesini istemezsen aynı bağlantı "Aboneliği iptal et"e dönüşür yine bir kere tıklaman yeterli olacaktır.

Ayrıca RSS özelliğini kullanarak ta yorumları ve yazıları takip edebilirsin.

Selamlar...

Ya Kardes Bhn YereL Disk D yoq Bu oLayı Yaparsmmı oLacak :( ?

Bloguma hoş geldin Furkanefe24,

Kullandığın dile bakınca Azeri olduğunu düşündüm, doğru mudur?
Soruna gelince evet bu işlemi yaparak diskini 2'ye bölebilirsin. Oluşturduğun 2. bölüntüye de istediğin harfi verebilirsin. (Yani D ile sınırlı değilsin istersen Z de :D)

Selamlar...

merhaba nonsaparan.disk yönetiminde disk durumu 12.70 kurtarma bölümü ,100mb system reserved ,452.97 de c sürücüsü olarak görülüyor.ben c sürücüsünü bölmek istediğmde en fazla 221 e 242 olarak bölebiliyorum.sanırım windows 7 150 ye 300 olalarak bölmeme izin vermiyor.c 150 d 300 olarak diski nasıl bölebilirim acaba?yardımcı olursan çok sevinirim.selamlar..

Merhaba Gökay,

Bunun neden böyle olduğunu burada (http://nonpasaran-windowsvista.blogspot.com/2009/07/diskinizde-bos-alan-oldugu-halde.html) anlattım. Senin durumunda tek fark bu MFT dosyalarından birinin diskin ortalarında bulunması. Bunun en kolay yolu bir daha ki windows kurulumunda önce diski istediğin oranlarda bölüp sonra kurulum yapmak. Bunun dışında Partition Wizard Bootable CD yi kullanabilirsin buradan araç hakkında fikir sahibi olabilirsin;
http://non-pasaran.blogspot.com/2010/12/asus-gizli-kurtarma-boluntusunu.html

Selamlar...

peki yeni windows kurulumu yapmadan bu şekilde c yi bölmem mümkün değil mi?bu adını verdiğiniz programla bunu nasıl yaparım yardımcı olursanız çok sevinirim çünkü nasıl kullanacağımı pek anlamadım.teşekkürler

Merhaba Gökay,

Önce home edition u indir. Bu masaüstünden çalışan versiyonu:http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Sonra buradaki videoda anlatıldığı gibi böleceksin. Yanlız videoda bir boş alan yaratıldıktan sonra adam bu boş alandan 3-4 tane yeni bölüntü oluşturuyor sen bunu yapmayıp tek bölüntü oluştur;

http://www.partitionwizard.com/video-help/create-partition/create-partition.html

Selamlar...

çok teşekkür ederim nonsaparan,diskimi 135 e 317 olarak böldüm yardımlrın sayesinde.tekrar bu çok faydalı blog için kutluyorum ve sana çok teşekkür ediyorum.

selamlaer nonpasaran ben oğuz bilgisayarımda c ve d olarak iki sürücü var fakat d sürücüsünde programfiles x86,program files vb. bulunmuyor içi bomboş ama kullanılabiliyor.Benim sorum oyun yüklerken bu klasörlerin olmaması bi sorun yaratırmı malum c sürücüsünü ağzına kadar doldurmak istemiyorum işletim sistemim win 7 64 bit teşekkürler..

Merhaba Oğuzhan,

D sürücüsü zaten depolama ve arşiv amaçlıdır.
İstersen oyun kurulumu sırasında kurulacak yeri sorduğunda (varsayılan olarak C:\Program Files (x86) veya C:\Program Files seçili olur ve biz burayı ok deyip atlarız genelde) D deki bir klasörü gösterebilirsin. Ama bu çok fazla tavsiye edilen bir şey değildir. Bunun yerine bir daha ki windows kurulumunda gelişmiş kurulum uygulayabilir ve kullanıcı profilini D de oluşturabilirsin;

http://nonpasaran-windows7.blogspot.com/2010/12/windows-7-temiz-kurulum-gelismis.html

Selamlar...

merhaba
win7 kullanıcısıyım ve Disk bölümlemeye ihtiyacım var şu An HDD 4e gölünmüş durumda c: , d: , OEM bölümü ve Kurtarma bölümü.
herhangi bi Disk bölümleme işlemi yapamıyorum "Dinamik diskler bu işletim sistemi tarafından desteklenmiyor.Dinamik diskler kümelerde desteklenmiyor." diye bir uyarı Alıyorum. Yeni bir disk oluşturmam gerekiyor ne yapmam Gerekir?

Merhaba Alper,

Yazının sonunda tam olarak senin durumunu anlatan bir bölüm var sanırım gözden kaçırdın

Selamlar...

slm
öncelikle çok teşekkür edrim
ben hp dv 3 pc aldım pc de 444 gb <<< c
20.5 gb <<<d (RECOVERY) bölümü var ve C yi bölmek istiyorum
ama RECOVERY bölümü bozulurmu ?
veya xp format cd si ile sadece C yi ikiye bölersem RECOVERY çalışırmı yani xp format cd ile 444 gb alanı isteğime göre bölersem RECOVERY den yükleme gerçekleşirmi
not : ben 5 dvd lik RECOVERY cd leri oluşturdum ve denedim çalışıyor ama ben orjinal RECOVERY bozmak istemiyorum

Merhaba simurg,

Bir kere o XP format CD sini çöpe at. Windows 7 de bu tip işlemleri yapmak için başka şeylere gerek yok zaten yukarıda anlattım. Ancak HP lerde bir problem var (Yazının sonundaki "disk bölmelkte problem yaşayan arkadaşlar başlığı) eğer senin diskinde orada anlattığım gibi 4 parça ise bölemezsin. Bölmek için birini silmen lazım.

Öte yandan önce dene hata mesajı almazsan, bölünebiliyorsa direk yazıda anlattığım gibi böl. Yazıda anlattığım gibi bölersen Recovery bölüntüsüne bir şey olmaz ve normal olarak çalışır.

Selamlar...

Merhaba;
Blogunuzu yeni keşfettim.Benim için çok faydalı bilgiler var.Bilgileriniz için teşekkür ediyor,çalışmalarınızın devamını diliyorum...

Bloguma hoş geldin aygmr,

Rica ederim, yararlanabildiğine sevindim :)

Selamlar...

Merhaba;

Yeni laptop aldım windows sadece yerel disk c olarak geldi ben buna yeni bir yerel disk d açmak istiyorum sonrada sistem görüntüsü oluştur diyerek yedeginiz alacagım burada kafama takılan bişey var onu soracagım size her hangi bir sorun oluştugunda yedegimi geri yükledigimde yerel disk d ye bişey olur mu?

Selamlar...

Merhaba Adsız,

Hayır. Örneğin C ve D adında iki bölüntün olursa ve sistemin yüklü olduğu C bölüntüsünün imajını alırsan o imajı tekrar yüklemek istediğinde sana seçenek sunulur bu imajı nereye yükleyeyim diye. İşte orada C yi seçtiğinde D bölüntüsü bu durumdan hiç etkilenmez.

Selamlar...

Merhaba Nonpasaran,

C partımda 149 GB boş alan var. Bunun 120 GB ını D ye aktarmak istedim. Birimi küçült dediğimde "kullanılabilen küçültme alanı boyutu" 88169 olarak gözüküyor yani yaklaşık 60 GB gözükmüyor. Bunun sebebi ne olabilir? Notebook modeli Asus N53SN. Yanıtlarsanız sevinirim. Teşekkürler.

Merhaba Ahmet,

Bunun çok uç bir örneğini burada anlattım: http://bit.ly/oc2HZB

Normalde diskler baştan sona doğru dolmaz. Arada boşluklar kalır çaşitli sebeplerle. Altta benim diskimin şu andaki şemasını görüyorsun:
http://i.hebimage.com/0811/4e53ef3020d06.png
Gri olan bölümler boş alanlar, siyah olanlar ise taşınamaz sistem dosyaları.Arada kalan gri alanlar ise bölünme esnasında kullanılamaz. Sadece son dolu sektörden sonrası kullanılabilir. İşte bu yüzden benimde diskimde 45 GB boş alan olduğu halde sorgulamaya kalktığımda sadece 25 GB bölünebilir alan gösterdi. Ha bunun için disk birleştirebilir ve bu alanı arttırabilirsin ama garantisi yok. Ama 3. parti bir araç kullanarak bunu yapabilirsin. Örneğin Partition Wizard.

Ama unutma 3. parti araçlarla uğraşırken yapacağın bir hata veri kaybetmene hatta sistemin açılamaz durumu gelmesine sebep olabilir.

Selamlar...

Yaklaşık 40 GB lık veri var, disk birleştirme tahmini olarak ne kadar sürer acaba? Birde neden bunun garantisi yok? Teşekkürler.

"Bunun çok uç bir örneğini burada anlattım: http://bit.ly/oc2HZB"

Bu linkte resim var, galiba yanlışlık oldu :)

Merhaba Ahmet,

Evet linkte bir hata olmuş, doğrusu bu olacaktı: http://nonpasaran-windowsvista.blogspot.com/2009/07/diskinizde-bos-alan-oldugu-halde.html

Garantisi yok çünkü sistem dosyaları taşınamaz konumdadır. Disk birletirme aracı bu dosyları öteleyemez. Linkte var zaten analatımı.

Selamlar...

hocam ben son adıma gelyorum son olarak ''Seçtiğiniz işlem seçili temel diskleri dinamik disklere dönüştürür diskleri dinamik disklere dönüştürürseniz yüklü işletim sisteminin disklerdeki hiçbir işletim sisteminden başlatamayacaksınız devam etmek istediğinizden eminmisiniz ''

evet diyorum şöyle birşey çıkıyor bu işlemi tamamlamaa yetecek boş alan yok diyor fakat var 280 gb c idi ben bunu g iye böleyim dedim 50 gb a yer yok diyor son adımda

disk veya diskler üzerinde

Merhaba İlker,

Yazıda bununla ilgili kocaman bir bölüm var, ben yazmaya üşenmiyorum da 1 dakikanızı ayırıp okumak çok mu zor geliyor :(

Selamlar...

sizin dediğiniz bu Dinamik diskler bu işletim sistemi tarafından desteklenmiyor.Dinamik diskler kümelerde desteklenmiyor

fakat bende bu çıkmıyor bende disk alana yok diyor.!! win 7 kullanıyoum

Tekrar merhaba,

Yine bununla ilgili yazının içinde bağlantı var (Kırmızı ile yazılı olan paragraf) Eğer yinede sorunu çözemezsen disk yönetiminin bir ekran alıntısı upload etmen gerekki bir şey söyleyebileyim.

Selamlar...

resimler:

http://a1108.hizliresim.com/11/8/26/7807.png

http://a1108.hizliresim.com/11/8/26/7818.png

Tekrar merhaba Adsız,

Yazıda da çok açık bir şekilde anlattığım gibi

"MBR(Master Boot Records) (Daha fazla bilgiyi buradan alabilirsiniz) kaydına sahip bir disk en fazla 4'e bölünebilir."

Senin diskinde ilk olarak zaten 4 e bölünmüş bu yüzden hata alıyorsun. Yapman gerek 110 MB lık bölüntüyü silip D ye eklemek ve ardından tekrar denemek. Eğer buda sonuç vermez ise diski komple baştan yapılandırman gerekebilir. Çünkü disk bölüme ve birleştirmede uyman gereken pek çok kural vardır. Öyle dilediğin bölüntüyü dielediğine ekleyemezsin. Örneğin şu anda oluşturduğun ayrılmamış alanı D ye ekleyemezsin veya 110 MB lık bölüntüyü silip Cye ekleyemezin gibi.

Selamlar...

Mrb şuana kadar okuduğum en çözümleyici ve açıklayıcı yöntem çok çok teşekkür ederim bu konuda yardımın için.Okadar site gezdim partition pro cart curt hepsi palavra bukadar rahat yapabileceğimi hiç düşünmemiştim çok saolun emeğe saygı pls bi teşekkürü çok görmeyin

Rica ederim :)

Selamlar...

Merhaba Ben c yi küçülttüm ayrılmamış bölüm oluştu sonra onunla birim oluşturmayı denedim ama diskte bulunan bölüm sayısı zaten üst sınırda olduğundan bu ayrılmamış alanda yeni bir birim oluşturamazsınız diye hata alıyorum. D birimi vardı küçük onu sildim ona rağmen yine aynı hatayı aldım. Şu an 3 tane birim gözüküyo bir tanesi C öbürleri isimsiz. Neden bu hatayı alıyorum yardımcı olursanız çok sevinirim

Merhaba Adsız,

Disk yönetiminin bir ekran alıntısını upload edersen daha kolay yardımcı olabilirim.

merhaba nonpasaran,
partition vizard ile disk bölümlendirme yaptım şu an restart now dedikte sonra pc açılırken işlemin ilk kısmını tamamladı sanırım fakat ikici kısmında 1 of 2 operations....
resize partition
partition letter: c:
disk ındex :1
partition index: 2
New partititon Starting LBA:411648
New partition size: 204956 mb
updating system,please wait...
bu kısımda hiç ilerleme olmadan yarım saattir bekliyor ve ne yapacağımı bilmiyorum pc yi de kapatamıyorum. lütfen en kısa zamanda cevap veriren çok sevinirim..

pc yi bu saate açık bıraktım belki tamamlanır diye fakat hala bi önceki mesajımda yazdığım yerde bekliyor:( ne yapacağımı bilmiyorum. lütfen yardımcı olur musunuz

Merhaba gkyrn,

Partition Wizard Windows 7 nin yapamayacağı bazı disk yönetim seçeneklerini sunuyor ama bunu dosyaları taşıyarak yapıyor. Bu yüzden uzun sürebilir. Ama senin durumunda anlıyorum ki program kilitlenmiş. Bunun sebebi bazı beklenmeyen durumlarla karşılaşması veya Windows un bir dosyanın taşınmasını engellemesi sonucu başarılı olamadığı için kilitlenmesi olabilir. Bu durumda yapabileceğin çok fazla bir şey yok. Windows açık ise programı görev yöneticisinden sonlandırmayı ve mümkün olan en az veri kaybıyla kurtulmayı ummalısın.

Disklerle uğraşmak hele bunu 3. parti programlarla yapmak pek tavsiye edilen bir şey değil. Mutlaka bir şeyler ters gidiyor. Son 1 senede ben bile 3 kere disk kaybettim içindeki verileri kurtarmak için günlerimi harcadım. Bundan sonra diskinde önemli veriler varsa bu tip işlere girişme bence.

Programı sonlandırdıktan sonra ki duruma göre geri dönüş yaparsan buradan elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım

Selamlar...

geri döndüğün için çok teşekür ederim öncelikle. şu an siyah ekranda iki mesaj önce yazdığım yerde bekliyor pc windowsa giriş yapmıyor yani. ve zaten kaybedeceğim bir belge yok içinde daha yeni pc . şu an takılı kalmış durumda bu ekranda power tuşundan kapatıp yeniden açmayı denesem sorun olur mu?

Yapacak bir şey yok. Güç düğmesini 10 sn basılı tutup kapanmasını sağla. Eğer açılırsa kurtarma bölüntüsünü kullanarak format atabilir ve fabrika ayarına döndürebilirsin: http://bit.ly/rb3jMM
Tabii açılmazsa da kurtarma bölüntüsünü çalıştıran tuşa basarak kurtarmayı çalıştırabilirsin. Üstteki linkte bu tuşları verdim.

Eğer açılmazsa WinRE veya Windows DVD si ile bilgisayarı başlatıp başlangıç onarımını deneyebilirsin:http://bit.ly/dWlU3F

Kolay gelsin...

Power tuşundan kapatıp açtım normal şekilde açıldı windows .fakat şöyle bir sorun gözüküyor. şu an c olarak böldüğüm birim sağlam şekilde gözüküyor fakat kalan kısım 454.54 gb ayrılmamış kısım olarak gözüküyor ve kullanım dışı şu an.disk yönetiminde diskin bölümleri şu şekilde sıralanmış: 200 mb sağlam(sistem,etkin,birincil bölüm) , (C;) 200.15 gb ntfs sağlam(önyükleme,disk belleği dosyası,kilitlenme bilgisi,birincil bölüm), 454.54 gb Ayrılmamış , LENOVO (D;) 29 gb sağlam (mantıksal sürücü) , 14.75 gb sağlam (birincil bölüm).sonuç olarak bu 454.54 gb lık ayrılmamış birimi nasıl (E;) sürücüsü olarak kulllanılabilir hale getirebilirim?Biliyorum başını ağrıtıyorum ama inan zor durumda kaldım. pc yi teslim etmek için de zamanım kısıtlı o yüzden acil yardımına muhtacım.şimdiden teşekkürler..

Tekrar merhaba Gökhan,

Şanslısın veri kaybı yaşamamışsın :)
Şimdiki sorunun çözümü ise oldukça basit yukarıdaki "ADIM 2" yi uygulaman yeterli. ADIM2/4 te diskin harfini E olarak ayarlayabilirsin.

Selamlar...

diskte bulunan birim sayısı zaten üst sınırda olduğundan bu ayrılmamış alanda yeni bir birim oluşturamazsınız hatası aldım :(. konunun sonunda nasıl yapılacağını anlatmışsın sanırım ama biraz daha detaylı adım adım yazar mısın acaba yapmam gereken işlemleri lütfen zahmet olmazsa. pek bişey anlayamadım çünkü =/

Anladım.
Yukarıda da anlattığım gibi diski bölebilmek için Lenovoya ait 29 yada 14 GB lık bölüntülerden birini silmen gerek. Ama bunu yaparsan da ileride bunları kullanarak format atamazsın. Bence sen en iyisi disk bölme sevdasından vazgeç ve bu alanı C ye geri ekle.

Bunun için bu ayrılmamış bölümü sil ve ardından C ye sağ tıklayark genişlet de. Bu ayrılmamış alanı C ye geri eklemeni sağlayacak. Eğer PWizard ın yaptığı bir değişiklikten dolayı bu işlemi de gerçekleştirmezsen o zaman format atmaktan başka çaren yok.

Bunun için açılışta F11 tuşuna basarak kurtarma yöneticisini aç ve uygun seçenekleri seçerek kurtarmayı başlat. Bu işlem bilgisayarı ilk aldığınız güne geri yükleyecek. Yaklaşık 10-20 dakikada hallolur.

Selamlar...

bu alanı c ye geri eklediğimde de sistem dosyalarıyla kendi verilerim aynı yerde olacak ve o zaman da sistemde olan bir sorunda veri kaybı ihtimalim olacak değil mi. zaten bölme amacım buydu. =/ peki bu lenovoya ait 29 ya da 14 gb lık bölümlerden birini c ye ekleyemez miyim bu konunun sonunda anlattığın gibi? bu bölümlerden birini c ye ekledikten sonra 454.54 gb lık yeni bir birim oluşturamaz mıyım?

Maalesef bunu yaparsan bunlar çalışmaz duruma gelir. Çalışmaz duruma geldikten sonra zaten silip eklersin :)

Eğer illa bir ikinci bölüntü oluşturacağım diyorsan ve elinde bir Windows 7 DVD si varsa bu bölüntüleri silersin ve format atman gerektiğinde kurtarma bölüntüsünden değil de DVD den temiz format atarsın bu olur. Ama kurtarma bölüntülerini silmeden artık diski daha fazla bölemezsin.

Selamlar...

454.54 gb lık ayrılmamış birimi sağ tıkladığımda birimi sil sekmesi de gözükmüyor zaten =/ sadece yeni basit birim,özellikler ve yardım seçenekleri seçilebilir durumda.Bu 14,75 ya da 29 gb lık birimlerden birini c ye ekleyİP daha sonra eklediğim birimi silerek ayrılmamış 454.54 GB lık birimi yeni basit birimden oluşturmamın bir yolu yok mu acaba=(

iyice kafam karıştı=( ayrılmamış birimi de silip C ye ekleyemiyorum şu an. peki recovery dvdlerini oluşturup bu 14.75 gb lık birimi silsem olur mu? o zaman da 454.54 lük bir birim oluşturamama ihtimalim var mı boyut büyük olduğu için? ya da ne yapmalıyım ?bir de bu lenovo nun onekey recovery programından hangi yedekleme seçeneklerini yapmam gerekiyor sistem yedekleme, sistem kurtarma , kurtarma diski oluştur seçenekleri var. hepsini ayrı ayrı mı yapmam gerekiyor yoksa sadece kurtarma diski oluşturmam yeterli mi?

Abicim dönüp dolaşıp aynı şeyleri soruyorsun. Sorduğun bütün soruların cevabını önceki mesajlarda verdim. Yapabileceğin uygulayabileceğin bütün seçenekleri de verdim.

"454.54 gb lık ayrılmamış birimi sağ tıkladığımda birimi sil sekmesi de gözükmüyor zaten"

Ayrılmamış bölüm demek silinmiş bölüm demek zaten. Sen C ye sağ tıklayıp birimi genişlet diyeceksin.

Selamlar...

Ekleme: Sistem kurtarma yı seçeceksin.

Bölmekten vazgeçmek zorundayım o zaman sanırım. teşekkür ederim tüm yardımların için. bugün oldukça başını ağrıttım. tekrar sağol her şey için. selamlar..

Merhaba gkyrn,

Rica ederim :)

Selamlar...

Öncelikle merhaba,
Yukarıda bulunan bütün yazıları yorumları sorunları ve cevapları okudum ancak Sorunumu Çözemedim. Kısaca anlatayım;
70gb kadar müzik resim ve video dosyam D' diski Çok küçük olduğu için C' diskinde.. Ve buda bilgisayarın Ram'ini gereksiz işgal ediyor.
Hp pavilion kullanıcısıyım, C' diskini küçültüp Aktif olmayan yedekleme yapabileceğim Ram'i işgal etmicek bir sürücü kurmak istiyorum. "Dinamik diskler bu işletim sistemi tarafından desteklenmiyor.Dinamik diskler kümelerde desteklenmiyor" hatasını alıyorum..
RECOVERY (D:) ve HP_TOOLS bölüntülerini yedeklemek için diye Bir Link Vermişsiniz ama gerekli bilgilere ulaşamadım Çok karışık.
İlgilenirseniz sevinirim

Merhaba Emre,

İlk olarak konu hakkındaki bilgin yanlış. Senin C sürücüsündeki resimlerin niye ram i meşgul etsin. Ram de sadece çalıştırılan uygulamalar yer alır. Sen resimlerini açmadığın sürece RAM le uzaktan yakından bir alakaları olmaz. Kapğattığında da RAM den silinirler.

"C' diskini küçültüp Aktif olmayan yedekleme yapabileceğim Ram'i işgal etmicek bir sürücü kurmak istiyorum"

Öncelikle bana disk yönetiminin bir ekran alıntısını göndermeden net bir şey söyleyemem ama şartların uygun olduğunu varsayarsak yapman gereken şu:

1- C ve D deki bütün kişisel dosyalarını harici bir diske yedekle

2- D yi disk yönetiminden sil ve ardından C ye sağ tıklayarak genişlet de ve D yi C ye kat: http://bit.ly/mPCeto

3- Auslogics disk birşleştiriciyi kur ve diski "Sİstem dosyalarını diskin başına taşı" seçeneğini seçtikten sonra birleştir.

4- Ardndan C yi bölebildiğin büyüklüğe kadar böl. Bu boş alanın kadar olmayabilir: http://bit.ly/mT6Te2

5- Harici diske attığın verilerini D ye aktar.

6- Eğer bu adımların birinde sorunla karşılaşırsan disk yönetiminin tam boyutlu bir ekran alıntısı ile geri gel :)

Selamlar...

mrb iyi akşamlar ben hp pavilion laptop aldım işlemcisi yeni nesil i5 hafızası 750 gb....bende c sürücüsünü bölmeyi denedim ama 4 sürücü old.için dinamik diskler bu işl.sistemi tarafından desteklenmiyor.dinamik diskler kümelerde desteklenmiyor hatasını verdi.Yukarda anlattığınız gibi recovery yi yedekleyip recovery sürücüsünü sileceğim ama recovery e girdiğimde bu bölümde yapılacak hertürlü değişiklik ilerde sistem kurtarma yapılanmasına engel olabilir diyo yani recovery yi yedekledikten sonra silmem sıkıntı yaratırmı??*
2)bide 683 gb lık c sürücüsünü böldüğümde yarı yarıya bölüyo ben c de 150 yeni birimde 500 küsür oluşturmak istiyorum bunun için nasıl bir yol izleyebilirim...
3)inş kafanızı ağrıtmadım vereceğiniz cvplar için şimdiden çok tşkr ederim iyi çalışmalar.....:)

Merhaba Adsız,

1- Evet yedeklesen bile bu yedek bir işine yaramayacaktır. Ancak elinde aynı sürüm bir Windows 7 DVD si varsa sil gitsin. Temiz kurulum yapıp bilgisayarının altındaki lisans anahatarı ile etkinleştirebilirsin: http://on.fb.me/tpuUWK

2- Yazının içinde verdiğim linki (http://bit.ly/mT6Te2) oku. Tek fark linkte bahsettiğim diskte silinemez dosyalar diskin sonunda sende diskin ortasdında kalmış. Yazıyı uygularsan belki, temiz kurulum yaparsan kesin düzelecektir.

3- Rica ederim

Selamlar...

maalesef windows7 dvd im yok.Peki laptopa format atıp sürücüyü bölebilirmiyim en azından recovery i silmeme gerek kalmaz...???

Hayır format atsanda bölemezsin. Çünkü 4 tane bölüntü zaten mevcut. Ha windows DVD si ile format atarsan diski tamamen silip gönlüne göre biçimlendirebilirsin ama bu seferde recovery çalışmayacaktır.

"maalesef windows7 dvd im yok."

Bir önceki mesajımda bununla ilgili bir link vermiştim

Selamlar...

SLM... BENDE VİLİV X70 BİR TABLET BİLGİSAYAR VAR... FABRIKA CIKISI WIN7 STARTER VARDI. BILGISAYARCI WIN 7 PREMIUM YUKLEMIS. BENDE BU YAVASLATTI DIYE TEKRAR STARTER YULDIM AMA RECOVERY OZELLIGI KULLANMA KILAVUZUNDAKI GIBI CALISMIYOR. BEN DE FABRIKA AYARLARI GIBI OLSUN ISTIYORUM... KOLAYCA RECO VERY YAPILSIN ISTIYORUM. 7.33 GB LIK BIR AYRILMAMIS ALAN BUYUK IHTIMAL BURASI RECOVERY DOSYALARI ICIRIYOR DIYE DUSUNUYOM AMAM NASIL YAPACAGIM BILMIYORUM. SIZCE MUMKUNMU..

Merhaba Adsız,

Üzerine H. Pre. kurulduğu için kurtarma bölüntüsü artık çalışmaz. Çünkü kurtarma bölüntüsünü tetikleyen tuş kombinasyonu önyükleme yöneticisinde belirlenir ve sen üzerine Retail bir DVD ile işletim sistemi yüklersen yeni işletim sistemi önyükleme yöneticisini yeniden oluşturacağı için önyükleme yöneticisindeki bu tuş kmbinasyonu bilgisi de silinir.
Yapabileceğin bir şey yok. Servise gönderirsen onlar ellerindeki kalıptan yükleyerek düzeltirler. Alternatif olarak bir starter DVD si bulup onunla format atabilir ve elindeki seri numarası ile etkinleştirebilirsin.

Selamlar...

Merhaba,
1- Disk biçimlendirirken, ayırma birim boyutu var, örneğin 4096bayt seçersek her sektörü 4096bayt boyutunda mı ayırıyor?
2- Ben genellikle boyut dikkate almadan daima varsayılan ayırma boyutu ile biçimlendiriyorum, diğer ayırma boyutlarını hangi durumlarda seçmeliyiz?
3- Ayırma boyutu küçüldükçe performansta bir artış olurmu?

Merhaba Hernanes,

1-Evet
2- Windowsun kurulu olduğu bir disk için varsayıla ayar en idealidir. Microsoft binlerce mühendise boşuna maaş vermiyor :)
3- Hayır aksine düşer. Bu çok daha fazla sayıda dosyanın bir araya getirilmesi gibi ek bir yük getirir. Ama bu işlem yerden tasasruf etmeni sağlayacaktır.
Örneğin sadece film arşivi için kullandığın bir diski büyük birim boyutlarına ayarırsan performans artar.

Selamlar...

Öncelikle cevabınız teşekkür ederim. Bir sorum daha olacaktı, pc imize ne kadar büyüklükte bir hdd takabiliriz, bunun bir sınırı varmıdır? (Anakart seçerken böyle bir sınırlama özelliği yok, işletim sistemi ile alakalı bir durum mu acaba) ve bir harddiski en fazla kaç parçaya bölebiliriz?(En fazla 4 parça diye biliyorum emin olmak istedim)

Merhaba Hernanes,

NTFS nin destekelediği en büyük boyut 2TB. Ancak anakartının UEFI desteği varsa GPT olarak biçimlendirip kullanabailirsin. GPT de bölüntü sınırlaması yok: http://bit.ly/snrLO0
Windows 7 ise 256 TB a kadar disk desteği sunuyor.

Selamlar...

Anladım,çok teşekkür ederim. Hayırlı akşamlar.

Rica ederim, selamlar...

selamlar ben win 7 starter kullanıorum c diskine sağ tıklyıp disk küçültme dedikten sonra küçültülebilir disk boyutu sıfır çıkıoor ne yapabilirm yardım edin lütfen..

Merhaba Adsız,

Yazının içinde bununla ilgili bir link var (Adım 1/5) Gözünden kaçmış sanırım :)

Selamlar...

merhaablar.. öncelikle çok güzel bilgiler vrmişsiniz bunun için teşekkürler.. bnim size bi sorum olacaktı bn disk bölümlendrmeyi yaptım c: yi bölümlendirecektm herşey oldu ama son düğmesine tıklarken paket adı geçersz uyarısı çıkıyo ve bölüm olmuyo ayrıca c bölümüm 571 görünürken işlemi yaptıktan snra 273 olarak göründü. yaptğm alan iççinde ayrılmamış alan diyobunun için napabilirm yardımcı olursanız sevinirim.. teşekkrler

Merhaba herşeye dair...,

Disk yöneticisinin bir ekran alıntısını upload edebilir misin?

benim bilgisayarım hp diğer konularınızı da okuyunca anladm dört tane bölümlendiriyomuş sadece. hp-tool diye bir tane disk alanı vardı onu sildim çok kapasiteye sahip bi disk olmadğı için sildim inş. yanlış bişi silmemişimdir. hp-tool diskine silince oluşturğudm diğer disk bölümüde oldu. teşekkür ederim tekrardan..

Rica ederim :)

Selamlar...

on numarasın nonpasaran c yi böldüm olmadı bu mesajınla geri yükledim böldüğüm kısmı c ye. şimdi izninle bi sorum olacak d yi c ye kopyaladıktan sonra d yi silsem ve üç bölüme  düşürsem (zaten 4 bölme olduğundan yeni bölüm oluşturamamıştım lenovo z560) daha sonra c yi istediğim boyutta küçültsem yani sonuç olarak 4 bölme elde etsem d den c ye kopyaladığım verileri tekrar yeni bölmüş olduğum bölmeye aktarabilir miyim veri kaybım olur mu umarım anlatabilmişimdir. şimdiden teşekkürler

Sanırım anladım ama doğru mu anladım ondan emin değilim :))
Sen disk yönetiminin bir ekran alıntısını yolla bana :)

öncelikle iigeceler hocam dediklerini yaptım herşey senn anlattıgın gibi oldu fakat bilgisayaraıma gelince bölümü göremiyorum ss de ekleyebilirim istersen 

Merhabalar Sayın Hocam; ben yeni bir disk bölümü oluştururken tüm diskler basit birime dönüştü. Bundan dolayı windows çok geç açılmaya başladı. Ne yaptımsa bir türlü birncil bölüm haline getirecek ayarı bulamadım. aşağıda resmini koyuyorum. görüldüğü gibi hepsi basit birim görünüyor.

Merhaba bykardelenn,

Sorun bütün bölümlerin basit birim olmasında değil zaten normalde basit birim olurlar. Sorun senin diskini dinamik diske çevirmiş olman.
Normal durumu olan temel diske çevirmen ise diskleri silmeden mümkün değil. Alttaki linkte bütün süreci ve ayrıntıları anlattım: http://bit.ly/snrLO0

Selamlar...

saol kardeşim eline sağlık çok düzgün oldu.

Rica ederim :)

Selamlar....

Merhaba Nonpasaran

Bende her şey yolunda gitti fakat en sonda yeni basit birime girdim ve en son aşamasında son dediğim anda şöyle bir hata oluştu "Diskte bulunan bölüm sayısı zaten üst sınırda olduğundan, bu ayrılmamış alanda yeni disk oluşturamazsınız"

Bilgisayar yönette görünen diskler şunlar;

1-Genel (g)
2-Depo (d)
3-Kurulum Dosyaları (k)
4-SYSTEM RESERVED

NOT=4.disk bilgisayara girdiğimde gözükmüyor

Ne yapabilirim?

Merhaba Enes,

E yazının sonunda kocaman kırmızı yazılmış "Disk bölmekte sorun yaşayan arkadaşlar;" diye bir bölüm var kaç punto yazmam lazım o yazıyı? :)) Tamda senden bahsediyor.

Selamlar çabuk cevap alırım belki diyerek yazıyorum. Bende harici 1tb 3.5" diskimde bölmeyi deniyorum küçült dedim işlem başladı ama başlayalı 2saat 15 dakika oldu ne bir gösterge ne başka birşey var sadece hddden sürekli ses geliyor. Bir sorun mu oldu yoksa bekleyince düzelecek mi gece 24'e kadar bekleme taraftarıyım düzelmezse artık çekicem fişini mecbur içinde de dosya doluydu.

tamamdır 2 saat 40 dakika sonunda bitti işlem

Merhaba Onur,

Bazen diskin sonunda dosyalar oluyor ve diki bölmek için disk yönetimi bu dosyaları diskin başına taşıyor. Bu yüzden süre uzayabiliyor senin başına gelen de bu

Selamlar...

gerçekten ellerinize sağlık sadece ve sadece yardım amaçlı bir kuruluş olduğunuzdan dolayı teşekkür ve tebriklerimi sunarım

Bende teşekkür ederim :)

Selamlar...

merhabalar 
benim sorunum
bir ssd ve bir sata olmak üzere bilgisayarımda iki sabit disk bulunmakta  işletim sistemi ssd ye kurulu ben herhangi bir programı kurarken program dosyalarının  ssd yerine diğer sabit diske kurulmasını istiyorum yani bir nevi program files dosyası işletim sistemi kurulu diskte değilde diğer diskte olsun istiyorum  bu mümkünmüdür ? bazı programlarda kurulacak dizinin yol seçimi yapılamadığı için bunu otomatik yaptırmanın bir yolu varmıdır?

Merhaba Albatros,

Evet bu mümkün ve daha önce anlatmıştım: http://bit.ly/HxcQyu
Ama bunu yaptıktan sonra SSD kullanmanın ne anlamı var ki? :)

çok teşekkür ederim
evet  anlattığım gibi bakılınca saçma duruyor :) ssd kapasitesi çok fazla değil o yüzden  benim istediğim bir kaç  programın ssd üzerinden çalışmasını istediğim için böyle bir ihtiyaç doğdu 

Anladım
Bir önceki mesajda verdiğim linkteki gibi halledebilirsin

Selamlar...

Şekil ve içerik olarak blogunuzu çok beğendim, özellikle işletim sistemleri ile alakalı bi sıkıntı yaşadığımda direk sitene giriyorum.Çok basit ve anlaşılır herşey.İyi çalışmalar.

Teşekkür ederim Emre amaç ta bu zaten :)

Selamlar...

Selam, Hp 6115et kullanıyorum ve diskimi 2ye bölmek istiyorum. Bunun için ilk önce dediğiniz gibi recovery ve hp_tools sürücülerini biçimlendirdim ve birimleri sildim. C ve system kaldı. Fakat C sürücüsüne birimi küçült dediğim zaman 'devre dışı olduğundan ve ya ilişkili etkin aygıt olmadığından hizmet başlatılamadı' hatasını alıyorum. Bölme işlemini farklı bir programla yapabilir miyim? Partition Magic ile denedim ve daha bir şey yapmadan mavi ekran hatası aldım. Şuan tek c sürücüsü olarak kullanıyorum bir proglem yok acaba system ve recovery sildiğim için mi böyle oldu? Cevabınızı bekliyorum teşekkürler..

Merhaba Anıl,

Disk yönetimi nin tam ekran bir ekran alıntısını upload edebilir misin?

Yapamamıştım, dediklerinizi yaptım oldu.  Bilgi paylaşınca güzel, Teşekkürler....

Rica ederim yararlanabildiğine sevindim :)

Selamlar...

emegine  sağlık, ben hallettim sağolasın

Rica ederim :)

Selamlar..

br türlü aklıma gelmiyordu teşekkürler.

Rica ederim :)

Selamlar...

230 gb c sürücüsünden 55 gb f sürücüsüne boyut artırmam gerekiyor.c yi küçült dedigimde 44 gb artıyor.onu f sürücüsüne nasıl eklerim.

Merhaba Kürşat,

Disk yönetiminin ekran alıntısını upload eder misin?

merhaba.. bnm laptopta sadece C kısmı var.. d yok . d yi olusturmak için burdaki yaptıgınız işlemi c de de uygularsam d bölümünü olusturabilirmiyim? yardımcı olursanız sevinirim tesekkür ederim..

Merhaba Murat,

Evet zaten makale bunu anlatıyor. Ama sormak istediğin farklı bir şey ise kesin bir şey söyleyebilmem için disk yönetiminin bir ekran alıntısını upload et

Selamlar...

Üstad selamlar,

Öncelikle çok güzel bir anlatım ile bizi aydınlattığın için teşekürler fakat bir sorum olucak,
Anlatımında en alttan bir üstteki ekran görüntüsünde 3 bölüm var, birincisi 14,65 gb sağlam birincil bölüm , ikincisi C: sistem 116,45 gb işletim sistemi ve üçüncü olarak D: ayrılmış bölüm 334,67 gb olan bölüm. buraya kadar güzel benim sorum, şimdi benim bilgisayarımda bu ilk bölüm olan sendeki 14,65 gb görünen boş olduğunu düşündüğüm bölüm bende 25 gb olarak görünüyor ve birimi silip bendeki d ye eklemeyi düşünüyorum silip eklemesi falan anlattıklarında var saol ama ben bu bendeki 25 gb yani sendeki bu 14,65 gb olan alandaki dosyaları silersem bir sorun olur mu_? içinde sistem dosyası olmasından hafif tırsıyorum silsem bana problem olur mu yardımcı olursanız sevinirim :D

Üstad selamlar,

Öncelikle çok güzel bir anlatım ile bizi aydınlattığın için teşekürler fakat bir sorum olucak,
Anlatımında en alttan bir üstteki ekran görüntüsünde 3 bölüm var, birincisi 14,65 gb sağlam birincil bölüm , ikincisi C: sistem 116,45 gb işletim sistemi ve üçüncü olarak D: ayrılmış bölüm 334,67 gb olan bölüm. buraya kadar güzel benim sorum, şimdi benim bilgisayarımda bu ilk bölüm olan sendeki 14,65 gb görünen boş olduğunu düşündüğüm bölüm bende 25 gb olarak görünüyor ve birimi silip bendeki d ye eklemeyi düşünüyorum silip eklemesi falan anlattıklarında var saol ama ben bu bendeki 25 gb yani sendeki bu 14,65 gb olan alandaki dosyaları silersem bir sorun olur mu_? içinde sistem dosyası olmasından hafif tırsıyorum silsem bana problem olur mu yardımcı olursanız sevinirim :D

Merhaba Can,


O bölüm REcovery/Kurtarma bölüntüsü. Bu tek bir tuş ile format atmanı sağlıyor: 
http://www.enpedi.com/2010/02/notebooklara-format-atmak_05.html
Eğer bu özelliği kullanmayacaksan silebilirsin tabii ama sadece 25 GB lık bir ayrı bölüntü olarak kullanabilirsin. Diskin en başında olduğu için bunu sağda kalan diğer disklere ekleyemezsin. Tam tersi disk birleştirme herzaman bitişik diskler arasında ve  sağdan sola yapılabildiği için ancak C bölüntüsünü bu diske ekleyebilirsin ki bu da C bölüntüsünde sistem kurulu olduğu için mümkün değil.Resme göre konuşmak gerekirse buradaki 14 gb lık bölüntüyü diğer bölüntülere eklemenin tek yolu temiz kurulum esnasında diski tamamen silmek, tek parça hale getirmek ve sonrasında tercihen C ve D olarak ikiye bölmek ve sonrasında kurulumu C ye yapmak.

Ayrı bir bölüntü olarak kullanmak istersen disk yönetiminden bu bölüntüyü sil ve ardından yeni bir basit birim diyerek biçimlendirip kullanıma aç.Selamlar...

Üstad Selamlar,

Vermiş olduğun önemli bilgiler için teşekürler çok faydalı oldu :D şimdilik recovery i tutmayı düşünüyorum formatın ne zaman lazım olacağı belli olmaz :D 

Nonpasaran Selam tekrar ben :) bugun notebook format attirmak icin notebook aldigim yere goturdum bana bunun garanti disi oldugunu soylediler . ve cok sinirlendim 800 euro aldigim bilgisayara garanti islemiyor ve ustune format icin 70 euro istediler bu fransizlar kadar soyguncu insanlar yok . simdi ben gercekten uyuz oldum bunlara ve diyorum ki notebook windows 7 silebilirmiyim temiz bir sekilde yani windows coktu gibisinden bunlara para vermek istemiyorum kendimde format atmak icinde useniyorum acikcasi driverler falan vs boyle birsey mumkun  mu :) ?

Merhaba Can,

Fransa da garanti şartları nedir bilmiyorum ayrıca neden cihazını garanti dışı bıraktılar bunu da yazmamışsın. Diskini böldün diye değil herhalde :)

Format atmaya gelince recovery durduğuna göre 15 dk. da bilgisayarı ilk aldığın günkü haline geri yükleyebilirsin. Markasını yazmamışsın bilgisayarının ama burada bütün markaların recovery işlemini başlatan tuşlarının bir listesi var: http://www.enpedi.com/2010/11/notebooklarda-recovery-kurtarma-tuslar.html

Eğer asus veya Dell ise sitede bu markalara özel anlatımları da var

Selamlar..

 Garanti disi oldugunu bilmiyordum sadece bana bunun garanti disi oldugunu soylediler cok sacma geldi bana bilseydim ozel garanti yaptirirdim en basta neyse , recovery icinde cok gec zaten 6 7 ay odu pc alali sanirim olmaz degil mi ? format atmam gerekicek en care buda biraz ugrastirir beni daha once hic denemedim .

Tekrar merhaba Can,

Recovery için neden geç olsun. Zarar görmediği sürece senelerce tekrar tekrar kullanabilirsin. Format atmak yerine bu çok daha pratik ve aynı yola çıkıyor.

Olmazsa format atmak son derece kolay. Burada anlattım: http://7.enpedi.com/2010/02/windows-7-kurulumu.html

Sürücüleri ise bilgisayarın üreticisinin sitesinden indirebilirsin

Selamlar...

  meraba. bir sorum olacaktı. ben C sürücüsünü küçültmek istedim
bilgisayrımın yönet kısmından. ve ortaya ayrılmamış bir yeni sürücü
çıktı ben bu diske yeni bir harf atama işlemi ve diski taamen
oluşturmaya çlışırken DİSKTE BULUNAN BÖLÜM SAYISI ZATEN ÜST SINIRDA OLDUĞUNDAN, BU AYRILMAMIŞ ALANDA YENİ BİRİM  oluşruramazsınız diye bir hata alıyorum. geriye döndüğümde C sürücüsü küçülmüş fakat yeni bir disk olşmamış
ollarak görüyorum. şimdi brn bu işlemi geriye nasıl alabilirim o yeni
oluşan Ayrılmamış Bölüm adlı diski  silemiyorum da yardım edersniz çok
sevinirim.

Merhaba ,

Çift yorum yazmana gerek yok ilgili tek bir konunun altında yazman yeterli ben hepsini tek bir yerde görüyorum zaten :)

Diğer konuda cevapladım: http://7.enpedi.com/2012/07/sabit-disk-iii-fabrika-cks-4e-bolunmus.html#comment-601526000

Selamlar...

Ben de Anıl adlı arkadaşla aynı sorunu yaşıyorum, herhangi bir biçimlendirme yapmadan c diskini küçültmek istediğimde aynı hatayla karşılaşıyorum.

Yardımcı olabilirseniz sevinirim, teşekkürler.

Merhaba Alperen,

Disk birleştirme aracını devre dışı bırakmışsın sanırım. Geçici olarak devreye alıp tekrar denermisin? 

http://7.enpedi.com/2010/08/disk-birlestirme-arac-nedir-nasl.html 

Teşekkür ederim, söylediğiniz gibiymiş, msconfig'den hizmeti açtım, sorun halloldu.

Merhaba alperen,

Sorunun çözüldüğünü görmek güzel :)

Merhaba
Ben Hp NoteBok Aldım fakat bir kaç şey var çözemedim

1 bilgisayarımı tıkladığımda hdd 750 gb olması gerekiyor fakat 3 e bölünmüş olarak gelmişti 700 gb çıkıyor toplamın da.

2 Aldıktan 2 gün sonra hdd ler  3 olarak görünmesi gerekirken hdd 4 olarak görünüyor ve kapasitesi ile alakalı 0 olarak gösteriyor ne yapmalıyım hdd yi

Merhaba Cleverenemy,

Başlat menüsü arama satırına diskmgmt.msc yazıp enter a bas açılan disk yönetiminin bir ekran alıntısını alıp buraya yükle bende sana net bir cevap vereyim

Selamlar...

hocam merhaba, ben hp de format atmak istiyorum 2 sorun oluştu.1.si ben win 7 dvd sını taktıgımda yuklenecek surucu kısmına kadar gelıyorum buraya gelıncede surucu yok uyarısı cıkıyor. 2.si ise bılgısayarım yonet kısmından cd yi kuculttum yenı surucu acmak ıcın yaklasık 120 gb kadar ayırdı fakat o bolum olusmuyor sılmek ıstedıgımdede ne yazıkkı birim sil cıkmıyor yardımcı olabılırsenız sevınırım

Merhaba pcqolog,

İlk sorununun sebebi elindeki windows 7 medyasında kaynaklanıyor. Başka bir DVD yada USB ile denersen görecektir.

2. sorununu ise tam anlayamadım disk yönetiminin bir ekran alıntısını yükleyebilir misin?

selam hocam ben c den yeni oluşturacağım bölüme 250 gb atayım dedim yanlışlıkla mb yi 25600 yaptım yeni  birime 25 gb attı ce o 25 gbyi c den aldı.. ben bu 25 gb yi c ye tekrar nasıl atarım?

Hani disk yönetiminin ekran alıntısı? :)

merhaba hp laptopun c sini dün ayırdım bu yöntemle dinamik disk sorunu verince geri birleştirdim ama yeniden başlatınca şifre girdikten sonra masaüstü gelmiyor donuyor  ne yapmam lazım?

Merhaba Elaa,

Sistem geri yüklemeyi deneyebilirsin: http://7.enpedi.com/2010/12/sistem-geri-yuklemeyi-kullanmak.html

Linkte 2. yöntem.

Selamlar...

yani başlangıcı onarma mı yapacağım? 

Tekrar merhaba Elaa,

Hayır başlangıç onarımı ile sistem geri yükleme farklı şeyler. Verdiğim linkte olayı detaylıca anlattım okumadın mı?

slm. bilgisayarı yeni aldım pekte anlamıyorum acıkcası. aldıgımda pc de D disk i yok nasıl ekleyebilirim

Merhaba Semih,

Bu yazı tam da onu anlatıyor. Adımları uygulaman yeterli D bölüntüwü oluşturmak için

Selamlar...

Merhaba Semih,

Yaz tam olarak senin istediğin şeyi anltıyor zaten. Yazıyı uygulaman yeterli bilgisayardan anlamana da gerek yok yazıda herşeyi tek tek adım adım anlattım

Selamlar....

Sabit sistem sürücüsü C ye D ile nasıl birleştiririm 

Merhaba Doğankara40,

Burada anllatığım şekilde :Dhttp://7.enpedi.com/2010/03/windows-7-disk-genisletme.html Ek olarak: http://7.enpedi.com/2012/07/sabit-disk-ii-disklerde-bolme-ve.html

Hp laptopumda C,D ve E diskleri var . C diskinde programlarım yüklü. Bölersem Programlara zarar verir mi ?

Hayır canım neden zarar versin.Gönül rahatlığı ile bölebilirsin.

Selamlar...

Bu işlemi yapabilmek için administrator hesabında olmak şart mı? Çünkü admin hesabıyla ilgili 3-4 defa aynı sorunla karşılaştım: Windows 7 starter kullanıcısıyım, admin hesabını aktifleştirebilmek internette yazan işlemi uyguladım (komut sistemi ile aktifleştirme). başta admin hesabı aktif oldu ama bilgisayarı bir sonraki açışımda başlangıç onarma çıktı ve bilgisayar admin hesabının aktif olmadığı haline döndü.
bundan dolayı admin hesabını aktifleştiremiyorum. hesabı aktifleştirmenin başka bir yolu var mı ya da disk bölme işlemini admin hesabı dışında da yapabilir miyim?

Merhaba hede,

Bahsettiğin yöntem nedir? Soruyorum çünkü yönetici olmayan bir hesapla WİNDOWS ÜZERİNDEN bahsettiğin admin hesabını komut satırı komutuyla ( net user administrator /active:yes ) etkinleştiremezsin. Dolayısyla sorunun başka bir şey olabilir. biraz daha açıklar mısın?

Tekrar merhaba.
Bahsettiğim yöntem sizin de söylemiş olduğunuz "net use administrator /active:yes" komutuydu. 
Durumu biraz daha ayrıntılı anlatacak olursam resimde ( http://i47.tinypic.com/20kppw6.jpg ) görüldüğü gibi kullanıcı hesap denetiminde kullanıcı hesabım başta administrator olarak görünüyor ama hesap türü kısmına girdiğimde standart kullanıcı olarak görünüyor ve yönetici hesabı haline dönüştürülemiyor. Yönetici hesabı olmayınca da bazı oyunlar kurulamıyor. Bu nedenle yönetici hesabını aktifleştirme konusunda internette araştırma yaptım ve yukarıda bahsetmiş olduğum komutu bulup uyguladım. Bu işlem sonucunda da bilgisayarı açtığımda kullanıcı hesaplarında var olan iki hesaba ek olarak bir Administrator hesabı çıktı. Fakat bilgisayarı bir sonraki açışımda başlangıç onarma çıktı ve başlangıç onarmayı uyguladıktan sonra bilgisayar Administrator hesabının var olmadığı haline döndü. Farklı zaman aralıklarında aynı yöntemi tekrar denedim ve yine sonuç aynı oldu.
Umarım sorunum hakkında yeterince açıklayıcı olabilmişimdir.

Merhab hede,

Uzun uzun anlatmışsın ama anlattıklarının windows mantığı açısından geçerliliği yok. Bir hesap bazı işlemlerde standart hesap bazı işlemlerde yönetici olmaz. Bu oluyorsa ya zararlı yazılım bulaşmıştır ya da dahada kötüsü üzerinde oynanmış bir windows kopyasınıbilgisayarına yüklemişsindir.

Bu durumda neler yapabileceğine gelince daha önceki gibi gizli yönetici hesabını aktifleştir. Ardından bu hesapta oturum açarak yeni bir yönetici hesabı oluştur. Daha sonra bu yönetici hesabında oturum açarak kendi kullandığın hesabı yönetici olarak yükselt. Daha sonra gizli yönetici hesabını net user administrator /active:no komutuyla kapat. Daha sonra bilgisayarı yeniden başlat ve kendi hesabında oturum aç. Eğer sorun giderildiyse geçici olarak oluşturduğun diğer yönetici hesabını sil.

Ama bu geçici bir çözüm bence sağlam bir windows dvd si bul ve temiz kurulum yap.

Selamlar...

Ben çok beğendim işe de yaradı Thanks:)

Rica ederim :)

Selamlar...

çok teşekkürler. çok güzel anlatım olmuş.

Rica ederim :)

Selamlar...

s.a dostum pc ye format atarken ek bir sürücü oluşturmuşum yani yanlışlıkla sabit disk e bunu kaldırabilirmiyiz 
bide bu 3. bölümü format atarken kaldıramıyorum 14.5 gb bi alan ayrılmış ama ne kaldırabiliyom ne de onu diğerlerine ekleyebiliyorum bi yardımcı ol sana zahmet :)

Merhaba Ibrahimtatar27,

Disk yönetiminin bir ekran alıntısını yükleyebilir misin?(Başlat yada çalıştır a diskmgmt.msc yazıp enter a bas)

hocam iki gündür bununla uğraşıyorum ve kafayı yemek üzereyim. yeni disk alanı açabiliyorum diskleri küçülte biliyorum C 'den ziyade diğer alanları genişletebiliyorum lakin bu C deki alanı genişletemiyorum. Şu işe bi atabilir misiniz ? Şimdiden çok tşkler. Sayenizde bir çok şey öğrendim

Merhaba Ali,

Disk yönetiminin bir ekran alıntısını yüklemeden birşey söylemem mümkün değil :(

Selam Hocam Başım dertte Konuya Gireyim
  Yereldisk (D:)'nin birimini sildim,yereldisk(C:) ile birleştirmek için fakat olmadı bende eski haline döndürmek için yereldisk(D:) için "yeni basit birim" dedim ve sonuna kadar ileri tıklattım en sonundada bu hatayı aldım (Disk veya diskler üzerinde bu işlemi tamamlamaya yetecek kadar boş alan yok) ve aynı yoldan gidiyorum gidiyorum olmuyor lütfen yardımmm :( 

Merhaba Syvn,

Senin dikin zaten baştan çok yanlış yapılandırılmış ve sistem diski diskin en yavaş kısmında kalmış. Burada olayı anlattım: http://www.enpedi.com/2011/08/blogumun-takipcilerinin-iyi-bildigi.html

Bu yüzden zaten diski dolayısıyla bilgisayarı yarı performansıyla kullanıyorsun. Temiz bir kurulum yap ve kurulum esnasında diki tamamen silerek tek parça haline getir (Burada 5. adım: http://7.enpedi.com/2010/02/windows-7-kurulumu.html ) ardından C 100 GB civarı gerisi D olacak şekilde yapılandır ve sistemi C ye kur.Selamlar...

Cevabınız için Çok Teşekkür ediyorum ; Önerilerinizi uyguladığımda pc'yi tam performanslı kullanabilecekmiyim ve  adımlardan sonra haliyle (D:)'de daha fazla alan oluşacağından Win7'yi (D:) ye kursam bi kusuru olurmu.

Tekrar merhaba,

Sanırım verdiğim linki okmaya üşenmişsin. Hiçbir şekilde D ye kurma sorun bu zaten. 100 GB C az diyorsan arttırır istediğin boyutta yapabilirsin kurulum esnasındaSelamlar..

Herşey için çok sağol
  Aynen Dediğin gibi yaptım ve de Win8 (süper) attım  fakat (C:)yi daha fazla program desteklemesi 130gb yaptım gerisi (D:) oldu zaten şimdi ben Sistemin performans düzeyini yükseltebildim mi

Tekrar merhaba SYVN,

Disk anlamında evet. En azından işletim sistemin diskin en hızlı yerine kurulmuş oldu. Bundan fazlası için SSD ye terfi etmen gerek :)
http://www.enpedi.com/2012/08/ssd-solid-state-drive-hakknda-hersey-i.html

Selamlar...

Ben jeans_modelem. ramco yeni kurtarma bolumu olusturma imkanim var mi?

Merhaba Ömer,

"ramco yeni kurtarma bolumu olusturma imkanim var mi?"

Ben soruyu anlamadım?

merhaba hocam

yazınızı okudum güzel bir paylaşım

yanlız benım sorum şu olacak benım sabit harddiskim 750 gb ben bunu ıkıye boldum eşıt olarak şımdı ise c yi yani sistemin yüklü oldugu bölümü tekrar bölmek istıyorum sızın işlemin aynısını uyguluyorum fakat izin verilen miktar sıfır yanı ayırmak için bölüm vermiyor yardımınızı istıyorum

Merhaba Cemil,

Bunun sebebini burada anlattım: http://7.enpedi.com/2012/11/diskinizde-bos-alan-oldugu-halde.html

Yazının içinde de senin sorunun ile ilgili bilgilendirme ve aynı link mevcut zaten. Biraz daha dikkatli oku :)

Selamlar...

çok teşekkürler, windows 8 de işe yaradı

Rica ederim umqra :)

Selamlar...

iyi günler bilgisayarıma linüx ü kurarken d diskim tamamıyla kayboldu ve sonra 230 gb boş alan oluştu. bu alana yeni bir dis kaçmaya çalışınca "diskte bulunan bölüm sayısı zaten üst sınırdaolduğundan, ayrılmış alanda yeni bir birim oluşturamazsınız " diyor . yardım edebilirseniz sevinirim.

Merhaba Onur,


Yardım ederim etmesine de önce senin disk yönetiminin bir ekran alıntısını yüklemen lazım ki net bir şey söyleyebileyim

sevgili nonpasaran Birimi Küçült dediğimde "Devre dışı olduğundan veya ilişkili aygıt olmadığından hizmet başlatılamadı" hatası almaktayım bunun bir çözümü varmı acaba. Yardımınızı bekliyorum...

Merhaba Muhammet,

Ekran alıntısı yükleyebilir misin?

merhaba.laptop aldım win 8 ve birtek c sürücüsü mevcut.recovery cdsi vermediler içinde galiba amA NERDE bilmiyorum.driverlarda ole. ben win 7 yüklemeyi düşünüyorum nasıl yapıcam?recovery gidermi sonuçta c ye yapıcaz. orjinalliği bozulurmu ? ıkı hdd yapmak ıstıyrum kurarken de yardımcı olursanız sevinirim. tesekkurler

Merhaba Erdi,

Evet kurtarma bölüntüsü diskinde disk yönetimini açarsan görürsün: http://www.enpedi.com/2010/02/notebooklara-format-atmak_05.html

Windows 7 kurarsan recovery gider. Windows 8 de windows 7 de olan herşey var biraz kullanırsan alışırsın bence boşuna windows 7 yüklemekle uğraşma.

2. hdd montajı ile ilgili bilgiyi ise burada bulabilirsin: http://www.enpedi.com/2012/09/ssd-solid-state-drive-hakknda-hersey-v.html

Selamlar...

aga bende küçült seçeneğine basamıyom lütfen yardım edinnn ama depoyu küçülttümmü küçültme geliyo napcam lütfen allah rızası için yardım

Merhaba Miraç,

Disk yönetiminin bişr ekran alıntısını yükler misin?

Selamlar.
bilgisayarımın yaklasık 300 GB hard diski var ve ben 1 sene kadar önce 2'ye bölüp linux ve windows 7'yi birlikte kullanmaya calıstım. Ancak bir şekilde problem oldu ve bilgisayarın esas dosyalarının bulundugu kısmı kaybettim. Su anda yaklasık 141 GB''lık bolumu kullanabılıyorum ve diğer geri kalan 144 GB'lık kısmı kullanamıyorum. Disk yönetimini açıp baktıgımda 144GB'lık kısma sağ tıkladıgımda sadece birimi sil ve yardım sekmeleri aktif olarak görülüyor.
Benim soracagım sey acaba üzerinden bir senede gecmıs olsa gitti zannetiğim 144 GB'lik kısmı geri getirebilmem mümkün mü? Yoksa tek yapabileceğim birim sil dedikten sonra birimi yeniden yapılandırıp kullanmaya başlamak mı?
Şimdiden teşekkürler..

Selamlar.
bilgisayarımın yaklasık 300 GB hard diski var ve ben 1 sene kadar önce 2'ye bölüp linux ve windows 7'yi birlikte kullanmaya calıstım. Ancak bir şekilde problem oldu ve bilgisayarın esas dosyalarının bulundugu kısmı kaybettim. Su anda yaklasık 141 GB''lık bolumu kullanabılıyorum ve diğer geri kalan 144 GB'lık kısmı kullanamıyorum. Disk yönetimini açıp baktıgımda 144GB'lık kısma sağ tıkladıgımda sadece birimi sil ve yardım sekmeleri aktif olarak görülüyor.
Benim soracagım sey acaba üzerinden bir senede gecmıs olsa gitti zannetiğim 144 GB'lik kısmı geri getirebilmem mümkün mü? Yoksa tek yapabileceğim birim sil dedikten sonra birimi yeniden yapılandırıp kullanmaya başlamak mı?
Şimdiden teşekkürler..

Disk yonetimi ekran alıntısı:
http://img259.imageshack.us/img259/7101/diskyonetmekranalnts.jpg

Merhaba Miraç,

Diskler prensip olarak sağdan sola doğru birleştirilirler. Bu yüzden o 12 GB lık alanı hiçbir yere ekleyemezsin aksine diğerlerini ona ekleyebilirsin ama C sistem sürücüsü olduğu için bu da mümküğn değil. Sebebini burada anlattım: http://goo.gl/2uIxY

Yapabileceğin bir daha ki formatta diski tek parça hale getirmek. Ya da 12 GB lık bölümü biçimlendirip o şekilde kullanabilirsin geçici olarak


Selamlar...

benim esas amacım C diskinin sagında yazan 144 GB'lık alanın içinde ki bilgilere ulasmak:) Eğer olmuyacaksa o bölümü C diskine eklemek istiyorum, tabi bu seferde de C diskinde veri kaybı yaşamadan.. 12 GB'lık alandan bir beklentim yok zaten..

Bunlar mümkün müdür?

Merhaba Miraç,

1 sene geçmesinin bir önemi yok eğer bu bölüm öyle atıl kaldıysa içindeki veriler hala sağlamdır muhtemelen. R-Studio ( http://www.r-studio.com/ ) adında bir araç var onunla tarayıp kurtarmayı dene. Kullanımını internette araştırabilirsin.

Sonuç alamazsan biçimlendirip kullanıma açmaktan başka çare yok

Selamlar...

sa kardeş bende metin2 diye bir oyun var bana oyunu acıom karekterlere geliom seçiom girerken oyuna d: diskine bir disk takın diyor. bende d diski yoktu f yaptımda d isimli disk nasıl yapacam d li olmuyor

teşekkürler elinize sağlık

Rica ederim :)

Selamlar...

merhaba hocam.benim resimde verdiğim bir sorunum var.yeni birim oluşturamıyorum.bunun için bütün birimleri silip tekrardan mı yapmam gerekiyor.Eğer hepsini silersem düzeltebilirmiyim.veya başka bir çözümü varmı yardımcı olursanız sevinirim.cevabınızı mail atarsanız daha çok sevinirim.Bu arada bu faydalı paylaşımlarınız için çok çok teşekkürler.çok güzel bir site.

Merhaba Tufan,

Eğer amacın 29 GB lık bölümü d ye eklemek ise yapamazsın D yi silmen gerekiyor. D yi sildiğinde 29 GB lık alanla birleşir o zaman tamamını kullanabilirsin.
Eğer amaç 29 GB ı C ye eklemek ise yine D yi silmen lazım sonra 29 GB ile birleşen boş alanı C ye ekle sonra tekrar istediğin gibi böl.

Sorun başka birşeyse daha açık tanımlarsan yardımcı olmaya çalışırım

Selamlar...

hocam sorun şu: ben bu ayrılmamış alanı yeni birim yapmak istediğimde bana disk veya diskler üzerinde bu işlemi tamamlamaya yetecek boş alan yok diye hata veriyor.

Tekrar merhaba Tufan,

Bunun sebebi üreticinin diski muhtemelen windows harici bir araçla oluşturmuş olması. Yoksa bu hatayı almanı gerektircek bir disk yapılandırman yok. Sorunu çözmek için burada anlattıpım gibi sistem ayrıldı bölümünü silmeyi dene. Muhtemelen işe yarayacaktır: http://7.enpedi.com/2012/07/sistem-ayrld-boluntusunu-silmek.html

Selamlar...

Ben disk bölmeyi denedim ve 3. makalede anlatılan problemi yaşadım. Şimdi unallocated şekilde kalan kısmı geri almak istiyorum, nasıl yapabilirim. İptal etmek istiyorum bölme işlemini yani

Disk yönetiminin bir ekran alınıtısnı yükler misin?

Rica ederim, doğru yeri bulmana vesile olmuşlar işte :)

windows xp de c nin hafızasını arttırmak istiyorum ama cd felan yok elımde nasıl yapabılırım ???????

Merhaba Orçun,

Maalesef sistede XP ile ilgili bir bölüm yok ve XP ile ilgili konularda destek vermiyoruz. Internette bu konuda yüzlerce yazı bulabilirsin

Selamlar...

bilgiler için teşekkürler.

bir sorum var.benim harddiskim tek parçaydı yani sadece c vardı.buradaki bilgilerle 2 ye böldüm fakat bölünmüş olan c yi tekrar bölmeye çalıştığım zaman "birimi küçült" e tıkladığımda "kullanılabilen küçültme alanı boyutu" 0 mb olarak çıkıyor.bunu değiştirmemizin bir yolu var mıdır acaba

«En Eski ‹Eski   1 – 200 / 237   Yeni› En yeni»

Yorum Gönder

DİKKAT!

Lütfen buradan yorum yapmayın. Çünkü;

Blogumun yorum yönetim sistemini Blogger'dan ayrı olarak DISQUS üzerinden yönetiyorum. DISQUS mobil sürümde çalışmıyor bu yüzden de bloguma mobil cihazınızla yaptığınız (Blogger yorum sistemi üzerinden) yorumları teknik olarak yönetemiyor, cevap veremiyorum. Yorum yapmak için ya WEB sürümüne geçiş yapın yada yorumunuzu bilgisayardan yapın.

Bu durum için özür diliyorum

Nonpasaran